Thursday, April 10, 2008

The Truth About Humans

Cok iddiali bir baslik, ama boyle. 
...
"Hayat devam ediyor." lafini ilk kez 6-7 sene once "The Impact" diye bi filmde duymustum ve bu laf neredeyse filmin ana phrase i falandi. Film dev bi goktasinin dunyaya carpmasindan onceki 24 saati konu aliyordu. Insanlarin bu korkunc felaket oncesindeki olaylari, iliskiler, devletin onlemi, bir suru karmakarisik olaylar vs. vs. Neyse, filmin ana karakterlerinden biri soyluyordu bu lafi ve cevresindeki insanlar bu lafa karsi bir suru reaksiyon gosteriyorlardi. Kiminin siniri bozuluyordu ve gulmeye basliyordu, kimi de sinirleniyordu. 
...........

Ben bu filmi o siralarda izlerken, bi anlam verememistim bu lafa; niye bu kadar onemliydi bu laf? Ne demek isteniyordu? "Hayat devam ediyor." Tabi iki hayat devam ediyor. Niye devam etmesindi ki? 
..........

Buyudukce bu laf bana anlamli gelmeye basladi. Ozellikle kisa zaman icerisinde dogal veya kaza yoluyla olsun tanidigim bir iki kisinin olumunu yasadigimda, varolusu yokolusu sorgulamaya basladigimda, hayatimda gercekten istemedigim seyleri kabul etmek zorunda kalmaya basladigimda ve son olarak kendim icin kararlar almaya basladigimda. 
..........

Ve dusunuyorum, Hayat Devam Ediyor lafi, hayat hakkinda en carpici, en gercek, en tokat etkisi yaratan laf. Biz eskiden dunya kendi etrafimizda doner sanirdik; donerdi de. Yanlis bir sey mi yaptik, istemedigimiz bir sey mi oldu, hemen sirtimizi donerdik ona, cunku hep onu duzeltecek insanlar vardi. Hayat devam ediyor degildi. "Ben devam ediyorum" du gecmiste. 
...........

Sonra baktik, artik bazi seylere sirt donemiyoruz. Onu oldugu gibi kabul edip, ona yuzumuzu donup kendimizle yuzlesmemiz gerekiyordu. Issiz bir yolun ortasinda karsidan son hizla gelen bir arabanin bizi ezmesi olasiligini bilerek beklememiz gerekiyordu artik. Cunku o araba yoluna devam etmek zorunda. Biz degil. Cunku bizim kararimiz yolun ortasinda durup beklemek. 
...........

Iste artik kendi kararlarimizin karsiligini almak zorundayiz. Olmedikce, sen o devam hayatin icindesin. Ne kadar kotu dusmussen dus hayatinda, bir sonraki adimini, hayatin sana etkisini dusunmek zorundasin. 
........
Biz. Kimiz biz? Bu gece konustugum butun insanlara bu yaziyi adiyorum.


No comments: